Flori pentru suflet – Remember Florian Pittiș, ediția a IV-a !


Maria Gheorghiu:  „Mi-amintesc cu mare drag de prima întalnire cu Florian Pittiș: eram încă la Reșița și fusese organizat un miniturneu în zona Banatului Montan (Reșița, Caransebeș, Oravița) cu recent înființata trupă folk ”Pasărea Colibri”.
In formula de spectacol am fost cooptați și eu și Cristi Buică .
La Oravița, după ce am urmărit aproape cu respirația tăiată recitalul invitaților, mi-am făcut curaj și am întins mana să-l felicit pe Florian Pittiș, profund emoționată de ceea ce văzusesm…   I-am spus: ” D-le Pittiș, permiteți-mi să vă mulțumesc pentru ceea ce mi-ați oferit în seara aceasta, eu de-acum sunt mult mai bogată !” Spre surprinderea mea, mi-a răspuns: ” Si eu vreau să îți mulțumesc pentru ce ai cantat, sunt la fel de bogat ca și tine!”. Ascultase din culise minirecitalul meu și-i plăcuse că am cantat pe versurile lui Nichita Stănescu și Nicolae Labiș. M-a întrebat cine este Ioan Chichere pentru că îi plăcuse Floare de vartej.
Mai tarziu, după cativa ani, l-am avut oaspete în studioul Radio Reșița unde lucram pe atunci și pot să spun și astăzi că a fost cea mai grea experiență radiofonică pentru mine… în studio, la masa rotundă, îi avusesem în direct, în dialog, pe trei dintre directorii veniți de la București…
D-l Florian Pittiș, povestea despre experiența la Radio 3 Net, d-na Doboș despre canalul muzical și d-l Manole despre cum se pot face bani la radio… iar eu aproape că nu mai respiram de emoție… Au fost cele mai lungi 2 ore din viața mea…

florian-pittis_71930000 (5) - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy - Copy
Sursa Foto: Primaria Sectorului Trei, Om Bun, Internet

A urmat o altă experiență care mi-a dat emoții majore și aproape că îmi înghețase sangele în vene cand din anumite motive a trebuit să-l înlocuiesc la prezentare, la microfonul ”Folk You” din 2006, eu afland lucrul acesta cu doar cateva minute înainte de a începe evenimentul… Ii mulțumesc lui Marius Tucă pentru încredere, însă… n-aș fi vrut să fie nimeni în pielea mea de prezentator atunci !
Au fost multe întamplări frumoase, spectacole în București și în țară în care simpla lui prezență ne îmbogățea pe toți.
Au mai fost episoadele ”Folk fără varstă” realizate de Radio Romania și îmi amintesc de prima întalnire cu elevii de la Colegiul Gheorghe Lazăr unde fusese elev și bucuria cu care povestea despre acea perioadă a vieții lui, despre rolul determinant al dascălului în formarea tinerei generații.
Foarte greu mi-a fost întotdeauna să-l privesc în ochi și asta pentru ca simțeam că lumina lui e prea puternică… încă nu eram pregătită să o primesc.
Intre timp am mai acumulat ceva și astăzi cred că aș fi pregătită să ridic ochii…  din păcate nu mai pot face asta decat privind în sus, sperand să mă vadă și să imi încuvințeze parcursul…
A fost unul din oamenii pe care i-am respectat profund și pe care aproape că mi-a fost teamă să-l iubesc… în general iubirea care ne înalță, ne și coboară cumva la un nivel comun de percepție și asta mă înspăimanta atunci…
Raman definitiv recunoscătoare că l-am cunoscut și că m-am bucurat de lumina lui…”

Cu Maria Gheorghiu ne vom intalni sâmbătă, 7 mai 2016, de la ora 17.00 in cadrul spectacolului Flori pentru suflet – Remember Florian Pittis, ediția a IV-a, din Parcul Titan!

Invitați în spectacol: Teodora Buciu, Ovidiu Mihăilescu, Maria Gheorghiu, Marius Bațu, Alina Manole Quintet, Ducu Bertzi&friends, Partizan Acustic, Mircea Vintilă & Brambura, Nicu Alifantis & Zan împreună cu Mihai Neniță, Mircea Baniciu & Band. Intrarea libera!
Un eveniment organizat de Primaria Sectorului Trei Bucuresti!(Evenimente Sector Trei)

Maria Gheorghiu – Floare de vartej

Versuri : Ioan Chichere

Lasă un răspuns

